pro-anaa

Porady i sztuczki.

UNIKANIE JEDZENIA 
- Zupę można wylać do kubka trzymanego pod stołem, a potem... Ale najlepiej wlać ja z powrotem do garnka. 
- Postaraj się niczego nie połykać. Weź trochę jedzenia w usta (zapamiętaj i określ jego smak, zapach itp.), po czym wypluj je - poczujesz się mniej więcej tak jakbyś rzeczywiście to zjadła, a i ochota na dalsze porcje minie. 
- Absolutnie nie jedz nic po godzinie 19.00! Wieczorem z reguły pojawia się uczucie głodu. Musisz je powstrzymać - to najpoważniejsza próba dla ciebie. Zrób sobie gorącej herbaty i postaraj się wyciszyć, uspokoić. 
- Nigdy nie wychodź z domu głodna. Napij się chociaż mięty przed wyjściem.
- Zacznij prosić o pieniądze na śniadania. Zamiast jedzenia, kup sobie coś fajnego. Jedzenie przecież przygnębia. 
- Okruszki? Tego się nie je. 
- Zamykaj się w pokoju zapewniając, że masz dużo nauki. Potem ćwicz do wieczora. 
 
PRZYSPIESZANIE METABOLIZMU: 
- Woda spala tłuszcz. Osoby, które wypijają dużo wody mogą zjeść więcej od innych i nie przybierają na wadze, bo spalają ok. 3% więcej kalorii. 
- Pij lodowatą wodę - jedna taka szklanka pozwala na spalenie 17 dodatkowych kalorii. 
- Do wody mineralnej wciskaj trochę soku z cytryny - witamina C przyspiesza spalanie tłuszczu. 
- Do potraw dodawaj pikantne przyprawy, np. curry, chili, czerwoną paprykę, pieprz lub tabasco, które pomogą przyspieszyć przemianę materii nawet o 30%. 
- Bierz jedną lub dwie aspiryny (polopiryny s) dziennie. To podobno przyspiesza metabolizm. 
 
SPALANIE KALORII: 
- Najwięcej kalorii spalamy podczas ćwiczeń aerobowych: bieganie, jazda na rowerze, pływanie, skakanka i aerobik. 
- Ćwicz co najmniej pół godziny dziennie. Ruch niezaprzeczalnie przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ważne jest jednak także, jak długo ćwiczysz. Tkanka tłuszczowa zaczyna spalać się dopiero po 15-20 minutach treningu. 
- Wykonuj głównie ćwiczenia wytrzymałościowe i rozciągające. 
 - Rower - podczas jazdy intensywnie pracują mięśnie ud, bioder i pośladków. 
- Nie garb się gdy siedzisz. 
- Uprawianie sportu nie odchudza w ścisłym tego słowa znaczeniu, ale zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. 
- Ćwicz z hula-hoop. Podczas kręcenia koła staraj się napinać mięśnie brzucha. Codziennie rano i wieczorem rób „brzuszki”. 
- Pracuj nad swoją postawą. Kiedy stoisz, idziesz lub siedzisz - wciągaj brzuch i trzymaj się prosto. 
- Kiedy odpoczywasz, staraj się oddychać przeponą. Wciągaj powietrze głęboko, tak aby poczuć, jak pracują mięśnie brzucha. 
 

 

tumblr_lql9ths8HW1qzjggvo1_250.jpg